۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

تجمع خانواده‌های بازداشت شدگان دو روز اخیر مقابل زندان اوین


چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۴

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بیش از 600 تن از اعضای خانواده بازداشت شدگان تجمعات دو روز گذشته شهر تهران از ساعتی پیش و به منظور کسب اطلاع از وضعیت بازداشت شدگان خود در مقابل زندان اوین تهران حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این تعداد هر لحظه در حال افرایش بوده و با توجه به برخورد تند روز گذشته نیروهای انتظامی با خانواده بازداشت شدگان، احتمال وقوع درگیری و افزایش بازداشت‌ها می‌رود.

همچنین بنا بر آخرین جزئیات دریافتی از دستگیری‌های روز دوشنبه شهر تهران، بخش عمده‌ای از بازداشت‌های صورت گرفته در بیست و پنجم بهمن ماه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در مناطق منتهی به میدان انقلاب و به ویژه میدان انقلاب تهران صورت گرفته است.

در پی تجمع مسالمت آمیز روز دوشنبه تظاهرکنندگان که در حمایت از جنبش‌های اعتراضی دو کشور آفریقایی مصر و تونس صورت گرفته و با مداخله مأموران انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی و شلیک گاز اشک آور و استفاده از سلاح گرم به خشونت کشیده شد، 2 تن از هم وطنانمان کشته، و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

گزارش‌های رسیده طی 48 ساعت گذشته از بازداشت بیش از 1500 نفر از معترضین حکایت داشت که طبق آخرین اخبار رسیده قریب 800 تن از این تعداد در میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به این منطقه بازداشت شده‌اند.

همچنین با وجود گذشت 2 روز از آغاز اعتراضات مردمی، در برخی از نقاط شهر تهران از جمله دانشگاه هنر تجمعاتی به صورت پراکنده همچنان در جریان می‌باشد که تا این ساعت منجر به بازداشت تعدادی دیگر از دانشجویان شده است. از جزئیات بیشتر این بازداشت‌ها تا این لحظه اطلاعی در دست نمی‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست: