۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

آغاز تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن در میدان فردوسی





با رسیدن موعد زمان اعتراض در ۲۵ بهمن ماه، دسته‌های پر تعداد مردم معترض به سمت میدان انقلاب در حرکت‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ده‌ها هزار تن از مردم که اکثرا با توجه به فشردگی بیش از حد در پیاده رو‌ها حضور دارند، از میدان فرودوسی به سمت انقلاب راهپیمایی سکوت را آغاز کرده‌اند.
گفته می‌شود که هیچ گونه دخالتی از سوی نیروهای امنیتی با مردم صورت نگرفته است و نیروی انتظامی تنها به هدایت مردم پرداخته است.
عدم نیروی‌های لباس شخصی تا این لحظه و نبود خشونت از نکات قابل توجه است.
از سویی نیز گفته می شود که نیروهای امنیتی در دانشگاه تهران مستقر شده اند
اعلام آماده باش 100% نيروي انتظامي
خبرهاي غير رسمي حاكي از اعلام وصعيت آماده باش 100% به نيروهاي خود را نموده است.
به گزارش سحام نیوز، يك منبع آگاه گفت احتمالا تمامي نيروهاي انتظامي امشب را نيز در حالت آماده باش كامل به سر ميبرند.
تمامي نيروهاي انتظامي اعم از كادر و وظيفه با تمام سطوح وضعيتي سلامت در حالت آماده باش قرار گرفتند.
تجمع دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبـــــــــــــــر,صبح امروز, 25بهمن ماه 60 تا 70 تن از دانشجويان دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد تجمعي برگزار كردند. آنها در اين تجمع شعار دانشجوي باغيرت حمايت حمايت سردادند. حراست دانشگاه در وحشت از ادامه دار شدن تجمع وارد شد و دانشجويان را متفرق نمود.
پرواز بالگردها بر فراز مرکز شهر تهران
از ساعتی پیش چند فروند بالگرد در فضای مرکز شهر تهران به گشت زنی میپردازند.
به گزارش سحام نیوز این اقدام به احتمال زیاد در جهت ارعاب از حضور مردم در راهپیمایی صورت میگیرد. بنا به برخی خبرها و گزارش ها جمع کثیری از مردم تهران خود را برای حضور در راهپیمایی اماده می کنند و از سوی دیگر بنا بر همین گزارش ها به احتمال بسیار نیروهای نظامی در صورتی که جمعیت معترضین زیاد باشد نیروهای نظامی دستوری برای برخورد شدید با مردم ندارند از همین رو با این اقدامات قصد دارند تا مردم را نسبت به حضور در راهپیمایی مردد کنند.

افزایش شمار تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در خیابان‌های تهران
جرس: با نزدیک شدن به زمان اعلام شده برای راهپیمایی روز ۲۵ بهمن، لحظه‌ به‌ لحظه بر جمعیت مردم در خیابان‌ها از یک سو و تعداد ماموران امنیتی و گارد ویژه از سوی دیگر افزوده می‌شود.

به گزارش رسیده به جرس، از شهرک اکباتان خبر می‌رسد که مردم در دسته‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره به سمت میدان آزادی در حرکت‌ هستند.
همچنین از چهار راه ولیعصر، اطراف میدان توپخانه و میدان فردوسی خبر می‌رسد که شمار نیروهای امنیتی و همچنین شمار مردم رو به افزایش است.

در همین حال، چند شاهد عینی از تهران با اشاره به افزایش حضور نیروهای انتظامی از حوالی بعدازظهر، از حضور نیروهای امنیتی سیاه پوش در تقاطع کریمخان- حافظ - نجات الهی خبر داده اند. این مشاهدات حاکی از تردد  ماشین‌های مخصوص گارد ویژه در تقاطع کریمخان- حافظ وورودی های شمالی خیابان انقلاب خبر داده اند.
یکی از شاهدان عینی به خبرنگار ما گفت: حضور نیروهای انتظامی موتور سوار در اطراف میدان انقلاب و دانشگاه تهران زیاد است. اما برخلاف معمول تاکنون هیچ گزارشی از بدرفتاری آنان  مشاهده نشده است.
بر اساس گزارش رویترز، نیروهای انتظامی ورودی‌های ایستگاه‌های مترو در خیابان ولیعصر را بسته‌اند. این در حالی است که از صبح امروز اخباری مبنی بر اختلال در تردد مترو مخابره شده است.

از سوی دیگر به گزارش ندای سبز آزادی، ساعتی پیش تجمع بزرگی از مردم در میدان صادقیه تهران شکل گرفت. حضور مردم در این میدان بسیار بالاست.
حضور مردم هر لحظه بیشتر میشود
ندای سبز ؛ با نزدیک شدن به ساعت راهپیمایی خیل عظیم مردم در حال حرکت به سمت مسیر اعلام شده است.
یک شاهد عینی گزارش داد جمعیت کثیری از مردم در حال حرکت از میدان ولیعصر به سمت خیابان آزادی هست و هیچگونه برخوردی نیز از سوی مامورین گارد انتظامی با مردم صورت نگرفته است.
تعطیلی ایستگاه‌های مترو در مرکز تهران
مردمک : گزارش‌هایی از بسته‌شدن ایستگاه‌های مترو در نقاط مرکزی تهران، نزدیک به محل دعوت‌شده برای تجمع اعتراضی، رسیده است‬.
علی باقری بازداشت شد
علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مدیرکل سیاسی وزارت کشور دوره اصلاحات که هم چنین سابقه معاونین سیاسی چند استانداری دراین دوره را داشته است، ساعتی پیش بازداشت شد.
به گزارش تحول سبز، این فعال سیاسی که امروز به وزارت اطلاعات احضار شده بود، پس از حدود دو ساعت بازجویی همراه با نیروهای امنیتی به منزلش آورده شد و پس از تفتیش کامل منزل و ضبط اموال که حتی شامل جزوات دانشگاهی همسر و لوازم بازی فرزندانش نیز می شد وی را با خود بردند. این گونه رفتارهای کور نیروهای امنیتی و برخوردهای زشت و ناهنجار با فرزندان انقلاب نیروهای معتدل و دلسوز سیاسی، ناظر بر سردرگمی و ندانم کاری آنان در کنترل اوضاع امنیتی کشور است.
همه راه‌ها به آزادی مسدود شده است
شاهدان عینی می‌گویند نیروهای پلیس یا گارد ویژه یا لباس‌شخصی‌ها، ورودی‌ها به خیابان انقلاب و میدان آزادی را مسدود کرده‌اند.
تشدید فضای امنیتی در تهران
هرانا: استقرار نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به میدان آزادی (مسیر راهپیمایی امروز) در تهران آغاز شده و فضا به شدت امنیتی توصیف شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میدان امام حسین، دروازه شمیران، چهار راه ولیعصر و دیگر مناطق پرتردد در مسیر راهپیمایی به عنوان گلوگاه نیرو‌ها به شمار می‌رود.
این روند تاجایی ست که میدان انقلاب و خیابان مطهری در اختیار ماموران قرار گرفته است.
نکتهٔ جالب توجه این است که نیروهای امنیتی مستقر اکثرا از نیروهای انتظامی می‌باشند و تاکنون از اسقرار نیروهای لباس شخصی و موتور سوار خبری نبوده است.
از سویی اختلال در تلفن‌های همراه و سیستم پیام کوتاه (SMS) نیز موجب کند‌تر شدن روند اطلاع رسانی شده است.
گفته می‌شود که در میدان آزادی، مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی و بدون اعتنا به طرح محدودیت‌های ترافیکی راهنمایی و رانندگی(زوج و فرد کردن پلاک خودروها) مانع از حضور نیروهای امنیتی در این محل شده است؛ هم چنین مردم با این ترافیک از استقرار نیروهای بسیج پایگاه مقداد در خیابان، ممانعت به عمل آورده‌اند.
به گزارش هرانا، تجمع بزرگی در میدان صادقیه تهران از ساعت ۳۰: ۱ بعداز ظهر شکل گرفته است.
در این تجمع که لحظه به لحظه بر تعداد حاضران آن افزوده می‌شود شعارهایی نظیر "مرگ بر دیکتاتور" به گوش می‌خورد.
شایان ذکر است که در ایستگاه‌های مترو نیز نیروهای امنیتی مستقر هستند و حرکات مردم را زیر نظر دارند.
خبری از نیروهای سپاه نیست
 گارد ویژه نیروی انتظامی در مسیر راهپیمایی تهران مستقر شده است.
به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی ؛ استقرار نیروه های انتظامی در خیابانهای تهران آغاز شده است.
این گزارش حاکی است در ، میدان امام حسین ، دروازه شمیران ، فردوسی ، چهار راه ولیعصر و دیگر مناطق پرتردد در مسیر راهپیمایی حضور نیروهای انتظامی به چشم میخورد.
گفتنی است تا کنون خبری از نیروهای بسیج و سپاه در سطح شهر به چشم نمیخورد ، پیش از این وبسایت ندای سبز آزادی از عدم دخالت سپاه در 25 بهمن خبر داده بود.

منابع خبری جرس نیز گزارش داده اند که با توجه به سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران و همچنین اختلاف نظری که بین فرماندهان نظامی و انتظامی در نحوه برخورد با جنبش بوجود آمده، این جو بوجود آمده است.
این درحالیست که حامیان جنبش سبز از ساعاتی دیگر در خیابان انقلاب و آزادی، حدفاصل میادین امام حسین و آزادی، تظاهرات خواهند داشت.
گزارشهای رسیده حاکی است نشانی از پلیس ضد شورش در شهرهای بزرگ دیده نمی شود و مردم دسته دسته به سمت مکانهای راهپیمایی در حرکت هستند.
تجمع عظیم مردم در میدان صادقیه
 گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی لحظاتی تجمع بزرگی از مردم در  میدان صادقیه تهران شکل گرفت. حضور مردم در این میدان به شدت چشم نواز است.
هنوز هیچگونه برخوردی گزارش نشده است.
اولین حرکت جمعی مردم در تهران
ندای سبز آزادی: اولین حرکت جمعی مردم در تهران شکل گرفت.
به گزارش خبر نگار ندای سبز آزادی از تهران؛ لحظاتی پیش زمانی که مامورین گارد انتظامی قصد داشتند تا در میدان آزادی مستقر شوند  مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی از شکل گیری آن جلو گیری کرده اند.
گفتنی است حضور مامورین نیروی انتظامی در نبود نیروهای بسیج و سپاه در سرتاسر شهر به چشم میخورد.
وبسایت رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از دسترسی خارج شد
 وبسایت رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی (www.irib.ir) از صبح امروز بارها از دسترسی خارج شده است.
به گزارش سحام نیوز به احتمال بسیار زیاد حجم حملاتی که از سوی کاربران اینترنت به این وبسیات صورت گرفته است موجب اختلال در فعالیت این وبسایت شده است.
تعویق برنامه به‌روزرسانی توییتر؛ به خاطر ایرانیان
مردمک : وب‌سایت توییتر در وبلاگش اعلام کرده است که به‌روز رسانی از پیش اعلام شده اش را با توجه به نقش این وبسایت به عنوان «یک ابزار ارتباطی مهم در ایران» عقب انداخته است.
این به‌روزرسانی در اصل قرار بود دوشنبه شب به وقت آمریکا، مصادف با روز سه‌شنبه در تهران، صورت بگیرد. حالا این به‌روز رسانی، ساعت ۵ عصر سه‌شنبه به وقت آمریکا، و یک بامداد چهارشنبه به وقت تهران انجام می‌شود.
رویترز گزارش داده است که وزارت خارجه ایالات متحده در تماس با توییتر از آنان خواسته بوده که این به‌روز رسانی را به تعویق بیندازند. یک مقام آمریکایی در این باره گفته است: ما به آنها یادآوری کردیم که توییتر، یک ابزار ارتباطی مهم در ایران است.
پیش از این نیز در تابستان سال گذشته سایت توییتر تعویق مشابهی را به ملاحظه ایرانیان صورت داده بود. جمهوری اسلامی پس از انتخابات خرداد سال ۸۸، وبسایت‌های فیس‌بوک و توییتر را متهم به حمایت از اعتراض‌ها کرده بود.
پارازيت در غرب تهران
آژانس ايران خبـــــــــــــر: در مناطق غرب تهران, روي ماهواره ها پارازيت انداخته اند. ماهواره هاي تلاستار, بي بي سي و صداي آمريكا قابل دريافت نيستند.

منبع: پژواک ایران

هیچ نظری موجود نیست: