۱۳۹۲ اسفند ۱۹, دوشنبه







ویدئو منتشر شده توسط دیدبان حقوق بشر را ببینید
============================

دیدبان حقوق بشر از مقامات روسیه خواسته است که به خشونت‌ها علیه فرانرم گرایان جنسی، پایان دهند. دیدبان حقوق بشر با اشاره به ضرب و شتم همجنسگرایان، تاکید می‌کند که این تبعیض و خشونت جنبه سیستمی دارد و با حمایت دولت و مقامات دولتی محلی صورت می‌گیرد. آزار و اذیت و خشونت به افراد همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسیتی تاکنون در بسیاری از شهرهای روسیه از جمله مسکو، سن پترزبورگ و نووسیبیرسک، به شکل مستند ثبت شده‌ است.
به فرانرم گرایان جنسی، به خاطر سبک لباس پوشیدن یا رفتارشان، در اماکن عمومی حمله کلامی می‌شود، ربوده می‌شوند و یا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. روز ۹ مه ۲۰۱۳، جسد یک مرد ۲۳ ساله با آثار شکنجه پیدا شد که توسط سه مرد مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. قاتلان اصرار داشتند که این مرد رفتاری همجنسگرایانه داشته است، اما دوستان و خانواده مقتول گرایش جنسی او را دگرجنسگرا اعلام کردند. دامنه خشونت‌ها، دیگر تنها گریبان‌گیر همجنسگرایان نیست. در روسیه حتی اگر فرد، رفتاری از خود نشان دهد یا به گونه‌ای لباس بپوشد که با عرف عمومی همجنسگرا محسوب شود، در معرض خطر است.

بسیاری از قربانیان این خشونت‌ها از مراجعه به پلیس هراس دارند، چرا که شکایت یا گزارش خشونت، معمولا موجب آزار و اذیت بیشتر آنها از جانب پلیس خواهد شد. در مواردی هم که قربانیان شکایت خود را تسلیم پلیس کرده‌اند، تحقیقات توسط پلیس صورت نگرفته است. مقامات پلیس و سیستم قضائی روسیه، نسبت به خشونت به همجنسگرایان چشمپوشی می‌کنند. جرایم نفرت‌ورزی و خشونت علیه دگرباشان جنسی، معمولا توسط مقامات پلیس مورد پیگرد قرار نمی‌گیرند. دیدبان حقوق بشر معتقد است که با چشم‌پوشی نسبت به این خشونت‌ها در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی، مقامات روسی نشان داده‌اند که نسبت به امنیت ورزشکاران و تماشاچیان دگرباش جنسی بی‌تفاوت‌اند.

کشورهای مختلف، به شهروندان دگرباش جنسی که برای شرکت در المپیک زمستانی به سوچی سفر می‌کنند، هشدار داده‌اند که در فضای عمومی روابط خود با همجنس را علنی نکنند. علنی کردن این روابط ممکن است منجر به دستگیر شدن، محکوم شدن و پرداخت جریمه نقدی و حبس شود.
ادامه......

http://www.radiozamaneh.com/123581#.UvaJAfkhCja

هیچ نظری موجود نیست: