۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

کارزار مردمی ایران تریبونال: دعوت از مطبوعات و رسانه ها برای شرکت در دادگاه جمهوری اسلامی



دعوت از مطبوعات و رسانه ها برای شرکت در دادگاه جمهوری اسلامی

جمعی از خانواده های جان سپردگان دهه شصت و جان بدربردگان از اعدام های دسته جمعی و کشتار زندانیان سیاسی در این دهه، از سپتامبر ٢٠٠٧ برابر با شهریور ١٣٨٦، کارزاری را برای رسیدگی مردمی به جنایات جمهوری اسلامی ایران در زندان های این رژیم در دهه شصت، آغاز کردند. این تلاش ها، امروز به بار نشسته است و قرار است جمهوری اسلامی در یک دادگاه مردمی به جرم قتل بیش از پانزده هزار زندانی سیاسی و جنایت علیه بشریت محاکمه شود. این دادگاه در دو مرحله برگزار می شود. مرحله نخست آن، به مدت پنچ روز از تاریخ ١٨ تا ٢٢ ژوئن ٢٠۱٢ در مرکز حقوق بشر سازمان عفو بین الملل در لندن برگزار خواهد شد. مرحله دوم نیز، به مدت سه روز  از ٢٥ تا ٢٧ اکتبر ٢٠۱٢ در شهر لاهه برگزار خواهد شد.

پوشش خبری این دادخواهی تاریخی، بسیار حائز اهمیت است. با انتشار این بیانیه مطبوعاتی، از تمامی مطبوعات و رسانه های جمعی و گروهی، ایرانی و غیرایرانی، برای شرکت در این دادگاه و تهیه خبر و گزارش و انعکاس آن دعوت می شود.

از آن جا که روند این دادگاه ضوابط معینی به دلیل حضور شاهدان دارد، به هنگام ورود به محل دادگاه، مسئولان هماهنگی های لازم را با خبرنگاران و گزارشگران و تیم های فیلم برداری به عمل خواهند آورد. براي حضور در جلسات دادگاه ثبت نام ضروري است. علاقه مندان به شرکت در هر یک از مراحل این دادگاه مردمی، یا هر دو مرحله آن، مي توانند از طريق تماس با آدرس ایمیل زیر، با ذکر نام و نام خانوادگی و وابستگی مطبوعاتی خود، ثبت نام نمایند.

جلسات دادگاه از 9 صبح تا 30/5 بعداز  ظهر برگزار می شود.
کنفرانس مطبوعاتی: یکشنبه 17 ژوئن 2012، ساعت دو بعد از ظهر در محل دادگاه.
در کنفرانس اعضای تیم بین المللی حقوقدانان ایران تریبونال و قضات تحقیق حضور می یابند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ می دهند.

 
Amnesty International UK
The Human Rights Action Centre
17-25 New Inn Yard
London EC2A 3EA

کارزار مردمی ایران تریبونال
٦ ژوئن ٢٠١٢ برابر ۱٧ خرداد ١٣٩١

هیچ نظری موجود نیست: