۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

ناگفته هایی از کشتار سال 67

کردانه: گفتگوهای مهم و تاریخی در رابطه با فاجعه ملی اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ١٣۶٧ ، واقعه‌ای که طی آن عده بسیاری از زندانیان سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی در ایران در ماه‌های مرداد و شهریور ١٣۶٧ اعدام شدند. جرم ابن زندانیان همکاری با سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی، سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین سازمانها و احزاب چپ و کمونیست بود.
تعداد قربانیان این فاجعه ملی نزد مراجع مختلف متفاوت و بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر تخمین زده شده است. بیشتر اعدام‌شدگان زندان‌های تهران در گورهای ناشناس در گورستان خاوران به خاک سپرده‌ شدند.کردانه:در رابطه با ابن فاجعه ملی پای صحبت های یکی از اعضای خانواده کشته شدگان که نخواسته نامش فاش شود، مادر پناهی مادری که خاوران با تلاش وی و سایر مادران داغدار نامی جهانی شد ، تـقی رحمانی از زندانیان دهه 60،عبدالفتاح سلطانی وکیل پایه دادگستری، محمد باقر بختیار مسئول حفاظت و اطلاعات سازمان زندانها در دهه 1360 و نماینده آیتالله منتظری و صحبت های ایت الله منتظری که قبلا هم پخش شده بود می نشینیم.
هر کدام از این انسانها با وجدان با توجه به آگاهی و اطلاعاتی که در رابطه این فاجعه ملی دارد برای مردم ایران صحبت می کنند.
 

هیچ نظری موجود نیست: