۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

هزاران نيروی امنيتی در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند



هزاران نيروی امنيتی در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند

رادیو فردا  : خبرگزاری فرانسه روز يکشنبه به نقل از شاهدان عينی گزارش داد که هزاران تن از نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران به منظور جلوگيری از هر گونه تظاهرات مخالفان در دومين سالگرد انتخابات رياست جمهوری در خيابان وليعصر تهران مستقر شدند.

پيشتر، شورای هماهنگی راه سبز اميد خواستار برگزاری راهپيمايی سکوت در پياده روهای خيابان ولی عصر، حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک، در روز يکشنبه، ۲۲ خرداد،  شده بود.

در اين ميان، وبسايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، با اشاره به برگزاری راهپيمايی سکوت در تقاطع مطهری- ولی عصر و پارک ساعی - ولی عصر نوشت: گزارش های تاييد نشده حاکی از درگيری پراکنده مردم با نيروهای ضد شورش در ميدان ولی عصر است.
حضور مردم تهران در سالگرد 22 خرداد علیرغم حضور گسترده نیروهای امنیتی کم سابقه بود"ندای سبز آزادی - گزارش خبرنگاران و شاهدان عینی از تهران حاکی از حضور گسترده و کم سابقه مردم تهران در خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک تا میدان فاطمی است.
به گزارش ندای سبز آزادی، حضور گسترده مردم در خیابان ولی عصر به حدی چشمگیر بوده است که برخی از شاهدان عینی آن را 20 برابر روزهای عادی تخمین می زنند.
حضور گسترده مردم در راهپیمایی سکوت امروز 22 خرداد در شرایطی رخ می داد که همچون گذشته نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش و نیروهای بسیج و لباس شخصی حضوری چشمگیر در میادین ونک، فاطمی، ولی عصر و تجریش داشته اند.
به گزارش یکی از شاهدان عینی نیروهای بسیجی به کار گرفته شده در در تجمع امروز، از سن و سال خیلی کمی برخوردار بوده اند. بطوریکه برخی از آنها برای پنهان کردن سن و سالشان مجبور به استفاده از کلاه کاسک و لباسهای نظامی شده اند.
همچنین گزارشها از بسته شدن تمامی مغازه ها و فروشگاههای دو طرف خیابان ولی عصر حد فاصل میدان تجریش تا میدان ولی عصر خبر می دهند.
ضمن آنکه تمامی سینماهای موجود در مسیر راهپیمایی به دستور مقامات امنیتی تعطیل شده بودند.
حضور مردم در خیابانهای منتهی به خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک به حدی بوده است که ترافیکی سنگین تمامی خطوط تردد منتهی به این مسیر را قفل کرده بود.
برخی برآوردها از حضور صدها هزار نفری مردم تهران در خیابان ولی عصر حد فاصل میدان ونک تا میدان ولی عصر خبر می دهد و این اتفاق در حالی می افتد که به دلیل جو سنگین امنیتی حاکم بر رسانه های داخلی و فیلترینگ سنگین رسانه های مجازی و پارازیت سنگین بر روی ایستگاههای ماهواره ای عملاً امکان هر گونه اطلاع رسانی آزاد را طی روزهای گذشته مختل کرده است.
به گزارش یکی از شاهدان عینی، نيروهای سرکوبگر به هيچکس اجازه تردد در پياده‌روهای خيابان وليعصر را نمی‌دهند. بر اساس اين گزارش عليرغم آنکه کنترل خيابان وليعصر در اغلب مناطق آن در اختيار نيروهای سرکوبگر بوده است، ولی کليه خيابان‌های فرعی‌تر منتهی به اين خيابان مانند خيابان توانير، پله‌های روبروی پارک ساعی، خيابان‌های يوسف‌آباد و تمامی کوچه‌های منتهی به وليعصر در کنترل مردم قرار دارند. نيروهای سرکوب جرات ورود به خيابان‌های فرعی را نداشته و بلافاصله با «هو کردن» مردم مواجه شده و روحيه ناچيز خود را از دست می‌دهند.
برخی گزارشات نیز از هجوم نیروهای سرکوبگر به سوی تجمعات مردمی و دستگیریهای پراکنده خبر می دهند. با این همه تمامی شاهدان عینی و خبرنگاران ندای سبز آزادی و همینطور سایر رسانه های مستقل، حضور گسترده مردم در تجمع امروز را تائید کرده اند.
یکی از خبرنگاران ندای سبز آزادی گزارش خودش از وضعیت امروز خیابان ولی عصر را اینگونه به پایان می رساند: «  از کوچه های وزرا که به سمت ولیعصر می آمدیم، وقتی در مردم گم می شدیم، آرام بودیم و مغرور. ذلت سرکوبگران ترحم برانگیر بود. به همه این پیروزی رو تبریک می گم! »
خبرهای کوتاه  22 خرداد : استقرار گسترده نیروهای انتظامی در نقاط مرکزی تهرانبنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نیروهای سرکوبگر با موتور ، خودرو و پیاده در نقاط مرکزی شهر  مستقر شدند.
از لحظاتی پیش مردم تهران برای اعتراض علیه دیکتاتوری ولی فقیه ، قتل و کشتار، سرکوب ، دستگیری ،زندان و شکنجه ، ترور و اخنتاق بسوی نقاط مرکزی شهر در حال حرکت هستند و قصد دارند دست به اعتراضات گسترده ای بزنند و با فریادهای خود سکوت مرگبار حاکم توسط رژیم ولی فقیه را در هم بشکنند.
از طرفی دیگر از  بعد از ظهر روز یکشنبه 22 خرداد ماه  نیروهای سرکوبگر در نقاط مرکزی تهران مستقر شدند. حضورآنها در میادین و بخصوص حدفاصل میدان ولیعصر و میدان ونک چشمگیر می باشد. همچنین انبوهی از نیروهای سرکوبگر موتور سوار  گاردویژه در پارک لاله مستقر شده اند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه با حضور گسترده خود در نقاط مرکزی شهر تهران سعی درایجاد جنگ روانی و رعب و وحشت علیه مردم را دارند
تجمع گسترده مردم در خیابان ولی عصر و دستگیری بیش از 20 نفر

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تجمع گسترده مردم در حد فاصل میدان ولی عصر و ونک و آماده شدن آنها برای شکل گیری  اعتراضات گسترده و دستگیری بیش از 20 نفر از جوانان در میدان ونک  و خیابان ولی عصر.
از حوالی  ساعت 18:00 تعداد زیادی از مردم در خیابان ولی عصر تجمع کرده اند. موجی از جمعیت بین میدان ولی عصر و میدان ونک را فرا گرفته است و همچنان بر تعداد جمعیت افزوده می شودو هر لحظه  احتمال شکل گیری  اعتراضات گسترده  می رود.از بدو شروع تجمع مردم نیروهای سرکوبگر برای ایجاد رعب و وحشت اقدام به دستگیری تعدادی از جوانان نمودند.
حوالی ساعت 18:30 نیروهای سرکوبگر به تعدادی از جوانان یورش بردند و در میدان ونک بیش از 20 نفر را دستگیر کردند. ساعت 19:05 دو جوان دیگر در یکی از تقاطع های خیابان ولی عصر دستگیر شدند.
نیروهای سرکوبگر موتور سوار گارد ویژه با بیش از 50 موتور که هر کدام 2 سرکوبگر را حمل می کند بصورت گروهی و با سرعت زیاد و گله وار هر از چندگاهی حد فاصل میدان ونک و ولی عصر را طی می کنند آنها با مانورهای خود سعی در ایجاد رعب و وحشت دارند. اما مردم و جوانان بدون توجه به جنگ روانی آنها  به اعتراضات  خود ادامه می دهند. همچنین انبوهی از لباس شخصیهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در خیابان ولی عصر حضور دارند که با دستور این شکنجه گران جوانان معترض دستگیر می شوند.

تشدید فضای امنیتی در تهراندر پی فرارسیدن دومین سالگرد انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در ایران نیروهای امنیتی متشکل از سپاه، نیروی انتظامی و لباس شخصی از صبح امروز در نقاط مختلف شهر تهران حضور چشم گیری داشتند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نیروهای امنیتی در میادین اصلی شهر تهران حضور چشم گیری داشته و با برخورد خشن و توهین آمیز با رهگذران از ایستادن ایشان جلوگیری میکنند.

شاهدان عینی به گزارشگر هرانا گفتند در چهار ولیعصر نیروهای امنیتی با ضرب و شتم یک جوان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

گفتنی است، جمعیت زیادی در اطراف چهار راه ولیعصر، میدان ولیصر حضور داشته و نیروهای امنیتی موتور سوار در نقاط مختلف در حال مانور امنیتی هستند.

 
ازدحام جمعیت در میدان ونک و اطراف به صدا و سیما
 ندای سبز آزادی_ بر اساس آخرین اخبار دریافتی از تهران، هم اکنون جمعیت کثیری از مردم در خیابانهای منتهی به میدان ونک و اطراف صدا و سیما در حال تردد هستند.

به گزارش ندای سبز آزادی ، در همین رابطه یک شاهد عینی به خبرنگار ما گفته است: « هم اکنون جمعیت انبوهی در اطراف میدان ونک گرد هم آمده اند. »

به گفته وی، ازدحام جمعیت در حوالی صدا و سیما  کم سابقه است. این شاهد عینی همچنین گزارش می دهد که علاوه بر انبوه جمعیت در خیابان ولی عصر، تعداد زیادی از نیروهای گاردی با همان هیبت گلادیاتوریشان سوار بر موتور و چماق بدست ایستاده اند و دستور داده اند که تمام مغازه های خیابان ولی عصر کره کره ها را پائین بکشند و تعطیل کنند.
حضور مردم و نیروهای گارد ضد شورش در خیابان ولی عصر
 

ندای سبز آزادی: حضور سنگین نیروهای گارد ضد شورش حد فاصل میدان ولی عصر تا میدان ونک سنگین گزارش شده است.
براساس گزارش کلمه، حضور مردم در پیاده روهای خیایان ولی عصر بیشتر از روزهای معمولی است و مردم در سکوت مشغول راه پیمایی هستند.
شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور بیانیه ای از معترضان درخواست کرده بود که عصر امروز به مناسبت سالگرد انتخابات پرمناقشه خرداد ۸۸ در پیاده روهای خیابان ولی عصر راهپیمایی سکوت کنند.
همین گزارش حاکی است حضور مردم در خیایان ولی عصر بویژه میدان ونک در حال افزایش است.
حضور گستره مردم در راهپيمايي سكوت و سردرگمي نیروهای امنيتي

به گزارش نداي سبز آزادي،  مسير اعلام شده از سوي شواري هماهنگي راه سبز اميد براي راهپيمايي سكوت با حضور انبوه مردم و تردد آنان در پياده روها و در حاليكه سكوت اختيار كرده اند بيش ازهر چيز باعث سردرگمي نیروهای امنيتي شده است.
بر اساس گزارش هاي رسيده  درگیریهای پراکنده در ضلع شمالی میدان ولیعصر رخ داده است كه تا كنون با عدم عكس العمل از سوي مردم مواجه بوده و جمعيت حاضر در سكوت به راهپيمايي خود ادامه ميدهند.
گزارش هاي ديگر حاكيست ترافیک بسیار شدید در بلوار کشاورز و فرعی های جنوبی آن شكل گرفته است و همچنين نیروهای امنيتي سعي دارند كه بالاجبار مغازه ها و مراكز تجاري منطقه را تعطيل كنند.
گزارش هاي ارسالي ديگر نيز خبر از تراکم جمعیت در اطراف چهار راه کالج و چهار راه ولیعصر را ميدهد

--------------------
کلمه : حضور مردم در تقاطع مطهری-ولی عصر به سمت ونک، پرشمارتر از نقاط پایین تر خیایان ولی عصر تهران گزارش می شود.مردم در سکوت کامل در حال راهیپمایی هستند .
به گزارش خبرنگاران کلمه، هرچه به میدان ونک نزدیک تر می شوید بر حضور مردم افزوده می شود.در لحظه تنظیم خبر (۱۸:۴۵)حضور مردم در خیایان ولی عصر – پارک ساعی قابل توجه تر از سایر نقاط این خیایان بوده است.
گزارش های تایید نشده از درگیری پراکنده مردم با نیروهای گارد در میدان ولی عصر خبر می دهد.

درگیری گارد ضد شورش با مردم در خیایان ولی عصر
نیروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی مقابل پارک ساعی در تهران به راهیپیمایی سکوت مردم حمله برده اند.
به گزارش خبرنگار کلمه از این منطقه، در ساعت ۱۹:۳۰ تعدادی از ماموران گارد ضد شورش به تجمع مردم در این منطقه که بسیار پرشمارتر از سایر نقاط ولی عصر بوده ، با شوکر و باتوم تهاجم برده اند.
شورای هماهنگی راه سبز امید، با صدور بیانیه ای از معترضان درخواست کرده بود که عصر امروز به مناسبت سالگرد انتخابات پرمناقشه خرداد ۸۸ در پیاده روهای خیابان ولی عصر راهپیمایی سکوت کنند.
همین گزارش حاکی است حضور مردم در خیایان ولی عصر بویژه میدان ونک بیشتر شده است.

حضور آرام و پرشمار مردم در خیابان ولی عصر همچنان ادامه دارد


حضور مردم در حد فاصل خیابان عباس آباد تا زرتشت تهران، پرشمار گزارش می شود.مردم همچنان در آرامش و سکوت کامل راهپیمایی می کنند.در دیگر نقاط خیابان ولی عصر نیز حضور مردم زیاد و کاملا با آرامش و سکوت است.
براساس گزارش های رسیده به کلمه، بسیاری از مغازه های مسیر راهپیمایی به دستور نیروهای امنیتی بسته شده اند.سینما آفریقا و فلسطین نیز با همین دستور تعطیل شده اند.
حضور نیروهای بسیجی ها که بسیار کم سن و سال به نظر می رسند، در برخی از نقاط خیابان ولی عصر پر رنگ است. در مسیر راهپیمایی خودروهای پلیس مستقر هستند.

منبع: پژواک ایران

هیچ نظری موجود نیست: